melody-museum

个人喜欢的音乐收藏馆~
Once Nightwish
Nemo - Nightwish

Innilien:

Nemo

This is me for forever
One of the lost ones
这就是我,永恒如是,来自迷失 ;
The one without a name
一个没有名字的人 
Without an honest heart as compass
心灵因没有指引而失去了真诚。

This is me for forever
这就是我,永恒如是。
One without a name
一个没有名字的人 
These lines the last endeavor
用尽最后的努力 
To find the missing lifeline
去寻找失落的生命线。

Oh how I wish
我多么期待 
For soothing rain
一场慰藉的暴雨 
All I wish
我所想做的 
is to dream again
是再次追逐梦想

My loving heart
我曾爱过的心 
Lost in the dark
失落在黑暗中 
For hope I'd give my everything
为了希望,我愿意倾尽所有 

My flower Withered between
那朵被我珍藏的花 
The pages two and three
在书页中渐渐枯萎 
The once and forever
bloom gone with my sins
那曾经绽放的美丽

因吾罪而永远消逝。

Walk the dark path
我在黑暗之路上踽踽独行, 
Sleep with angels
与天使一同入眠 
Call the past for help
向过往的岁月呼唤救赎 
Touch me with your love
请触我以汝爱, 
And reveal to me my true name
默示我的真名 

Oh how I wish
我多么期待 
For soothing rain
一场慰藉的暴雨 
All I wish
我多么希望 
is to dream again
能再次追逐梦想

My loving heart
我曾爱过的心 
Lost in the dark
失落在黑暗中 
For hope I'd give my everything
为了希望,我愿意倾尽所有 

Oh how I wish
我多么期待 
For soothing rain
一场慰藉的暴雨 
All how I wish
我多么希望 
is to dream again
能再次追逐梦想

Once and for all
曾经定格为永恒 
And all for once
一切沦为过往
Nemo my name for evermore
Nemo,将会是我永远的名字 

Nemo sailing home
Nemo,回家吧 
Nemo letting go
Nemo,放手吧

Oh how I wish
我多么期待 
For soothing rain
一场慰藉的暴雨 
All I wish
我多么希望 
is to dream again
能再次追逐梦想 

My loving heart
我曾爱过的心 
Lost in the dark
失落在黑暗中 
For hope I'd give my everything
为了希望,我愿意倾尽所有 

Oh how I wish
我多么期待 
For soothing rain
一场慰藉的暴雨 
All I wish
我多么希望 
is to dream again
能再次追逐梦想 

Once and for all
曾经定格为永恒 
And all for once
一切沦为过往
Nemo my name for evermore
Nemo,将会是我永远的名字


nemo是古拉丁文NO ONE的意思,也就是虚无,无名氏的意思。

指没有身份,没有地位,没有名字的人,不知道自己是谁,

不知道自己属于哪儿,很自闭,很沮丧,不被理解,

找不到人生的目标,失去了自信,失去了方向,

渴望得到他人以真诚的爱心来救助。

牛津字典的解释是:无名之人。

评论

热度(5)

© melody-museum | Powered by LOFTER