melody-museum

个人喜欢的音乐收藏馆~
Making Mirrors Gotye、Kimbra
Somebody That I Used To Know - Gotye、Kimbra

存档灵魂:

Somebody That I Used To Know
匆匆生命过客


【歌词】


Now and then I think of when we weretogether
Like when you said you felt so happy you could die
Told myself that you were right for me
But felt so lonely in your company
But that was love and it's an ache I still remember
时不时总会想起我们曾一起走过的日子
就像你说你感觉如此的幸福死而无憾
我曾告诉自己,你就我最正确的选择
但你的陪伴却让我感觉孤独失落
但那就是爱,我记忆中永远的痛。

You can get addicted to a certain kind ofsadness
Like resignation to the end
Always the end
So when we found that we could not make sense
Well you said that we would still be friends
But I'll admit that I was glad that it was over
你可能沉迷于某种悲伤中
委屈就全一味迁就
直到终了
所以当我们相互毫无感觉
你说分手我们仍然是朋友
我也认同结束是最好结局。

But you didn't have to cut me off
Make out like it never happened
And that we were nothing
And I don't even need your love
But you treat me like a stranger
And that feels so rough
You didn't have to stoop so low
Have your friends collect your records
And then change your number
I guess that I don't need that though
Now you're just somebody that I used to know
但是你没必要将我彻底抹杀
就好像我们之间从未发生过
好像我们之间什么也未曾有过
就算我再不需要你的爱
可你也不必待我形同陌路
这让人感觉糟糕透顶
你不必假装视而不见
让你的朋友替你搬迁
还更换掉你的电话号码
我想,我也没必要知晓
现在你只是我生命中的一个匆匆过客。

Now and then I think of all the times youscrewed me over
But had me believing it was always something that I'd done
And I don't wanna live that way
Reading into every word you say
You said that you could let it go
And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know...
总有时总想起那些围着你团团转的日子
居然让我相信是我是没有做到
但我不想那样过活
陪你去玩猜心游戏
你说想要放手离去
我也不会纠缠不清,
对你而言我不过匆匆生命过客……

But you didn't have to cut me off
Make out like it never happened
And that we were nothing
And I don't even need your love
But you treat me like a stranger
And that feels so rough
You didn't have to stoop so low
Have your friends collect your records
And then change your number
I guess that I don't need that though
Now you're just somebody that I used to know
但是你没必要将我彻底抹杀
就好像我们之间从未发生过
好像我们之间什么也未曾有过
就算我再不需要你的爱
可你也不必待我形同陌路
这让人感觉糟糕透顶
你不必假装视而不见
让你的朋友替你搬迁
还更换掉你的电话号码
我想,我也没必要知晓
现在你只是我生命中的一个匆匆过客。

I used to know
That I used to know
我曾经认识的
曾经熟悉的

Somebody...
匆匆生命过客……


评论

热度(31)

© melody-museum | Powered by LOFTER